Інформатика
8 клас
(2 години на тиждень, 70 годин)
№
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Тема 1. Кодування даних (4 години)
|
||
1.
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та
декодування повідомлень.
|
|
2.
|
Кодування символів.
|
|
3.
|
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.
|
|
4.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 1. Розв‘язування задач на
визначення довжини двійкового коду текстових даних.
|
|
Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (7 годин)
|
||
5.
|
Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера.
Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.
|
|
6.
|
Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного
обладнання.
|
|
7.
|
Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні
характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх
застосування.
|
|
8.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 2. Конфігурація
комп’ютера під потребу.
|
|
9.
|
Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення.
Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення.
Класифікація та основні функції операційних систем. Поняття інсталяції та
деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного
забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних.
|
|
10.
|
Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори.
Типи архівів. Операції над архівами. Інструктаж з БЖД.
Практична робота 3. Архівування та
розархівування даних.
|
|
11.
|
Апаратне забезпечення. Підсумкова
робота.
|
|
Тема 3. Опрацювання текстових даних (8 годин)
|
||
12.
|
Пошук та
заміна фрагментів тексту. Створення, редагування та форматування символів,
колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки. Виконання вправ.
|
|
13.
|
Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.
Виконання вправ. Форматування з використанням стилів.
|
|
14.
|
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому
документі. Структура документа. Виконання вправ.
|
|
15.
|
Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі.
Виконання вправ.
|
|
16.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 4. Створення текстового документа,
що містить об’єкти різних типів.
|
|
17.
|
Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців.
Виконання вправ.
|
|
18.
|
Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм
опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з
кількома документами. Формати файлів текстових документів. Інструктаж з БЖД.
Практична робота 5. Структура документа.
Автоматизоване створення змісту та покажчиків.
|
|
19.
|
Опрацювання текстових даних. Підсумкова робота.
|
|
Тема 4. Опрацювання об’єктів
мультимедіа (10 годин)
|
||
20.
|
Формати аудіо-
та відеофайлів. Програмне забезпечення для
опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення
аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
Виконання вправ.
|
|
21.
|
Розробка і
створення відеофільму. Програми для редагування аудіо- та відеоданих.
Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму.
|
|
22.
|
Добірка
матеріалів до фільму. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу
відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.
|
|
23.
|
Налаштування
часових параметрів аудіо- та відеоряду.
|
|
24.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 6. Створення відеокліпа. Додавання
відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.
|
|
25.
|
Розміщення мультимедійних файлів в Інтернеті.
Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.
|
|
26.
|
Розміщення
відео файлів у сервісі Youtube.
|
|
27.
|
Використання
кіностудії Windows розміщення відео в
Інтернеті.
|
|
28.
|
Розміщення аудіо файлів в Інтернеті. Інструктаж з БЖД.
Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в
Інтернеті.
|
|
29.
|
Опрацювання
об’єктів мультимедіа. Підсумкова робота.
|
|
Тема 5. Основи
подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (10 годин)
|
||
30.
|
Комп’ютерні програми і мови програмування.
Поняття мови програмування. Складові мови програмування.
Середовище
розробки програм Lazarus .
|
|
31.
|
Знайомство
з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття
форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу.
|
|
32.
|
Створення
найпростішого проекту. Поняття компіляції та виконуваного файлу. Збереження
проекту. Відкриття раніше збереженого проекту. Основні властивості форми
проекту.
|
|
33.
|
Поняття
події, обробника події. Процедура. Редагування коду процедури-обробника
події. Структура коду процедури та правила запису власного коду. Виконання
вправ за запис власного коду.
|
|
34.
|
Використання вікон повідомлень середовища. Оператор присвоєння, його
призначення та використання. Виконання вправ.
|
|
35.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 8. Створення
об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення (за
зразком).
|
|
36.
|
Елемент
керування Кнопка. Властивості кнопки. Обробник події OnClick. Способи створення процедури-обробника OnClick.
|
|
37.
|
Виконання вправ з використанням елементу керування Кнопка.
Програмна
зміна властивостей форми за допомогою обробника події OnClick для Кнопки.
|
|
38.
|
Елемент керування Напис. Основні властивості елементу керування Напис.
Складання програм з елементами Напис і Кнопка. Виконання вправ на зміну
значень властивостей елементів керування і форми. Інструктаж з БЖД.
Практична
робота № 9. Створення програми з кнопками та написами з
використанням OnClick.
|
|
39.
|
Середовище
розробки програм Lazarus. Підсумкова робота.
|
|
Тема 6. Алгоритми
роботи з об’єктами та величинами (24 години)
|
||
40.
|
Поле, його
властивості та обробники подій для поля.
|
|
41.
|
Величини
(змінні і константи), їхні властивості. Оголошення змінних та констант.
Використання поля для введення чисел. Виконання вправ на використання
оператору присвоєння з математичними розрахунками (типу z := n+m).
|
|
42.
|
Типи
змінних та їх характеристики. Функції перетворення типів змінних. Виконання
вправ на використання функції перетворення типів змінних.
|
|
43.
|
Використання
констант у проекті. Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу.
|
|
44.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання
величин в навчальному середовищі програмування.
|
|
45.
|
Налагодження
проекту. Тестування програми. Коментарі.
|
|
46.
|
Покрокове
виконання проекту. Перегляд значень змінних під час трасування.
|
|
47.
|
Величини логічного
типу, операції над ними. Пріоритет логічних операцій.
|
|
48.
|
Виконання
вправ на використання величин логічного типу.
|
|
49.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 11. Налагодження готової програми.
Підсумкова робота.
|
|
50.
|
Алгоритми з
розгалуженнями для опрацювання величин. Синтаксис алгоритму розгалуження.
|
|
51.
|
Виконання
вправ з використанням алгоритмів з розгалуженнями для опрацювання величин.
|
|
52.
|
Елементи
для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних
з елементів введення.
|
|
53.
|
Виконання
вправ з використанням елементів керування для введення даних у програму.
|
|
54.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота 12. Створення програми з використанням
лінійних алгоритмів та алгоритмів з розгалуженням.
|
|
55.
|
Алгоритми з
повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником. Виконання вправ.
|
|
56.
|
Алгоритми з
повтореннями. Цикл з лічильником. Синтаксис. Виконання вправ.
|
|
57.
|
Алгоритми з
повтореннями. Цикл з передумовою. Виконання вправ. Синтаксис.
|
|
58.
|
Алгоритми з
повтореннями. Цикл з післяумовою. Синтаксис. Виконання вправ.
|
|
59.
|
Складання
алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх
налагодження і виконання.
|
|
60.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота 13. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та
розгалуженнями для опрацювання величин.
|
|
61.
|
Відображення
базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс,
налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
|
|
62.
|
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Інструктаж з БЖД.
Практична
робота 14. Складання та виконання алгоритмів з графічним
відображенням даних.
|
|
63.
|
Алгоритми роботи з
об’єктами та величинами. Підсумкова
робота.
|
|
64.
|
Поняття
веб-ресурсу. Програми для перегляду веб-ресурсів. Автоматизовані засоби для
створення та публікації веб-ресурсів. Програма KompoZer.
|
|
65.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота 15. Створення веб-сторінки за допомогою середовища KompoZer.
|
|
66.
|
Поняття про
мову гіпертекстової розмітки HTML. Тип файлу .htm та .html. Принципи функціонування HTML. Поняття тегу. Види
тегів та правила їх запису. Створення найпростішої веб-сторінки.
|
|
67.
|
Додавання зображень та гіперпосилань до веб-сторінки.
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота 16. Створення власної веб-сторінки та її публікація в
Інтернеті.
|
|
68.
|
Правила
ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці. Створення
багатосторінкового веб-сайту. Поняття домашньої сторінки та налаштування
переходів між сторінками.
|
|
69.
|
Веб-ресурси. Підсумкова
робота.
|
|
70.
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за рік.
|