«Всьому, що необхідно знати, навчити не можна,

вчитель може зробити тільки одне — вказати дорогу.»

Річард Олдінгтон

пʼятниця, 1 вересня 2017 р.

Планування. Інформатика 7 клас

Інформатика
7 клас
(1 година на тиждень, 35 год.)



Дата
уроку
Тема уроку
Тема 1. Служби Інтернету (7 годин)
1.                       

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Етикет електронного листування.
2.                       

Використання адресної книги. Операції над папками та листами. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу.
3.                       

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 1. Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли.
4.                       

Принципи функціонування Інтернету речей. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.
5.                       

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 2.Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті.
6.                       

Онлайнові перекладачі. Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 3.Використання онлайнового перекладача.
7.                       

Служби Інтернету. Підсумкова робота.
Тема 2. Опрацювання табличних даних (9 годин)
8.                       

Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. Табличний процесор Microsoft Office Excel. Уведення та редагування даних в Excel.
9.                       

Об’єкти електронних таблиць — аркуш, клітинка, діапазон клітинок. Форматування об’єктів електронної таблиці.
10.                   

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 4. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора.

11.                   

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Адресація. Формули. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів.Використання вбудованих функцій. Автозаповнення та автозавершення. Вправи на виконання обчислень.
12.                   

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 5. Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.

13.                   

Моделі. Етапи побудови моделей. Реалізація математичних моделей.

14.                   

Виконання компетентнісних задач з використанням математичного моделювання.

15.                   

Використання математичних моделей для аналізу даних, поданих у таблиці.
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 6.Аналіз даних, поданих у таблиці.
16.                   

Опрацювання табличних даних. Підсумкова робота.
Тема 3. Алгоритми та програми (Scratch)(11 годин)
17.                   

Поняття величини. Типи величин. Змінні. Типи змінних. Вказівка присвоювання. Виконання вправ на використання змінних та їх значень..
18.                   

Основні алгоритми при роботі зі змінними: обмін значенням, знаходження більшого і меншого з двох значень. Виконання вправ.

19.                   

Алгоритм розгалуження. Використання алгоритму розгалуження. Виконання вправ.
20.                   

Алгоритм повторення. Використання алгоритму повторення. Виконання вправ.
21.                   

Виконання вправ на знаходження більшого і меншого з використанням алгоритмів розгалуження та повторення..
22.                   

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 4. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі Scratch.
23.                   

Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання «якщо – то – інакше»
24.                   

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 5. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch.
25.                   

Цикли з передумовою.
26.                   

Виконання вправ з циклами з передумовою. Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 6. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями і розгалуженнями в середовищі Scratch.
27.                   

Середовище Scratch. Підсумкова робота.
Тема 4. Алгоритми та програми.Повнофункціональне середовище програмування (8 годин)
28.                   

Поняття імітаційного та повнофункціонального середовища розробки програм. Ознайомлення з середовищем Lazarus.
29.                   

Ознайомлення з розробкою програми мовою Lazarus на прикладі простого калькулятора.
30.                   

Створення найпростішої програми (форма з написом та кнопкою). Поняття проекту. Правила збереження та відкриття проекту. Виконання вправ на створення, редагування, збереження та відкриття збереженого проекту.
31.                   

Поняття елементу курування та його властивостей. Ознайомлення з основними властивостями форми, напису та кнопки. Виконання вправ.
32.                   

Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 7. Створення найпростішої програми в середовищі Lazarus.
33.                   

Оператор присвоєння та кодування програмної зміни значення властивостей елементів керування та форми.
34.                   

Середовище  Lazarus. Підсумкова робота.
35.                   

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.