Інформатика
7 клас
(1 година на тиждень, 35 год.)
№
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Тема 1. Служби
Інтернету (7 годин)
|
||
1.
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування.
Етикет електронного листування.
|
|
2.
|
Використання адресної книги. Операції над папками та листами. Надсилання,
отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Правила
безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й
фішингу.
|
|
3.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 1. Електронне листування з
використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли.
|
|
4.
|
Принципи
функціонування Інтернету речей. Використання інтернет-ресурсів для спільної
роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.
|
|
5.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота №
2.Зберігання
даних та колективна робота з документами в Інтернеті.
|
|
6.
|
Онлайнові перекладачі. Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 3.Використання онлайнового
перекладача.
|
|
7.
|
Служби
Інтернету. Підсумкова робота.
|
|
Тема 2. Опрацювання табличних даних (9 годин)
|
||
8.
|
Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення.
Середовище табличного процесора. Табличний процесор Microsoft Office Excel.
Уведення та редагування даних в Excel.
|
|
9.
|
||
10.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 4. Уведення, редагування та
форматування даних у середовищі табличного процесора.
|
|
11.
|
Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Адресація. Формули.
Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів.Використання вбудованих
функцій. Автозаповнення та автозавершення. Вправи на виконання обчислень.
|
|
12.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 5. Виконання обчислень за даними
електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.
|
|
13.
|
Моделі. Етапи побудови моделей. Реалізація математичних моделей.
|
|
14.
|
Виконання компетентнісних задач з використанням математичного
моделювання.
|
|
15.
|
Використання математичних моделей для
аналізу даних, поданих у таблиці.
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота № 6.Аналіз даних, поданих у таблиці.
|
|
16.
|
Опрацювання
табличних даних. Підсумкова робота.
|
|
Тема 3. Алгоритми та програми (Scratch)(11 годин)
|
||
17.
|
Поняття
величини. Типи величин. Змінні. Типи змінних. Вказівка присвоювання.
Виконання вправ на використання змінних та їх значень..
|
|
18.
|
Основні алгоритми при роботі зі змінними: обмін значенням, знаходження
більшого і меншого з двох значень. Виконання вправ.
|
|
19.
|
Алгоритм розгалуження. Використання алгоритму розгалуження. Виконання
вправ.
|
|
20.
|
Алгоритм повторення. Використання алгоритму повторення. Виконання вправ.
|
|
21.
|
Виконання вправ на знаходження більшого і меншого з використанням
алгоритмів розгалуження та повторення..
|
|
22.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 4. Складання та виконання алгоритмів
з повторенням у середовищі Scratch.
|
|
23.
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання «якщо
– то – інакше»
|
|
24.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 5. Складання та виконання алгоритмів
з розгалуженням у середовищі Scratch.
|
|
25.
|
Цикли з передумовою.
|
|
26.
|
Виконання вправ з циклами з передумовою. Інструктаж з БЖД.
Практична робота № 6. Складання та
виконання алгоритмів з повтореннями і розгалуженнями в середовищі Scratch.
|
|
27.
|
Середовище Scratch. Підсумкова робота.
|
|
Тема 4. Алгоритми та програми.Повнофункціональне середовище програмування (8 годин)
|
||
28.
|
Поняття імітаційного та повнофункціонального середовища розробки програм.
Ознайомлення з середовищем Lazarus.
|
|
29.
|
Ознайомлення з розробкою програми мовою Lazarus на прикладі простого
калькулятора.
|
|
30.
|
Створення найпростішої
програми (форма з написом та кнопкою). Поняття проекту. Правила збереження та
відкриття проекту. Виконання вправ на створення, редагування, збереження та
відкриття збереженого проекту.
|
|
31.
|
Поняття
елементу курування та його властивостей. Ознайомлення з основними
властивостями форми, напису та кнопки. Виконання вправ.
|
|
32.
|
Інструктаж з БЖД.
Практична
робота № 7. Створення
найпростішої програми в середовищі Lazarus.
|
|
33.
|
Оператор
присвоєння та кодування програмної зміни значення властивостей елементів
керування та форми.
|
|
34.
|
Середовище Lazarus. Підсумкова робота.
|
|
35.
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за рік.
|